Τρίτη, 7 Απριλίου 2020

Κοροναϊός: 8 τρόποι να φροντίσετε την ψυχική σας υγεία

Κοροναϊός: 8 τρόποι να φροντίσετε την ψυχική σας υγεία

30 Μαρτίου 2020 
 
Καθώς τα νέα σχετικά με τον κοροναϊό (COVID-19) κυριαρχούν στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και η ανησυχία του κόσμου αυξάνεται, ο οργανισμός Mental Health Europe θα υπενθυμίζει ότι η φροντίδα της ψυχικής σας υγείας είναι εξίσου σημαντική με τη φροντίδα της σωματικής υγείας. Η καλή ψυχική υγεία και ευημερία μπορούν να βοηθήσουν να αντιμετωπίσουμε καλύτερα την απειλή του COVID-19 και την αβεβαιότητα που δημιουργεί.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να διατηρήσετε την αίσθηση ελέγχου και να μειώσετε το άγχος για το κοροναϊό:
  1. Αναζητήστε πληροφορίες από αξιόπιστες πηγές
Περιορίστε την αναζήτηση πληροφοριών μόνο από επίσημες πηγές, όπως τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ή αξιόπιστες εθνικές πηγές. Η εύρεση αξιόπιστων πηγών πληροφοριών είναι το κλειδί για την αποφυγή του φόβου ή και του πανικού που μπορεί να προκαλέσει η παραπληροφόρηση.
Παρακολουθήστε εδώ το Q & A της WHO για την ψυχική υγεία κατά τη διάρκεια του COVID-19 ΕΔΩ
  1. Οριοθετήστε τις ειδήσεις για τον COVID-19
Προσπαθήστε να αποφύγετε την υπερβολική έκθεση στα ρεπορτάζ των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Η συνεχής παρακολούθηση των ειδήσεων και της ροής των κοινωνικών δικτύων σχετικά με τον COVID-19 μπορεί να εντείνει τα συναισθήματα ανησυχίας και αγωνίας. Απενεργοποιήστε τις αυτόματες ειδοποιήσεις και κάντε ένα διάλειμμα από τις ειδήσεις. Βάζοντας όρια στο πόσα νέα διαβάζετε, βλέπετε ή ακούτε, θα σας επιτρέψει να εστιάσετε στη καθημερινή σας ζωή και σε δραστηριότητες που μπορείτε να ελέγξετε, σε αντίθεση με το να αναρωτιέστε «τι θα γίνει αν…»; Ο ΠΟΥ συστήνει την αναζήτηση τεκμηριωμένων πληροφοριών κυρίως σχετικών με τη λήψη πρακτικών μέτρων με σκοπό την προστασία τη δική σας και των αγαπημένων σας.
Διαβάστε τις εκτιμήσεις του ΠΟΥ για την ψυχική υγεία κατά τη διάρκεια της επιδημίας COVID-19 ΕΔΩ
  1. Φροντίστε τον εαυτό σας
Η αυτοφροντίδα την εποχή του κοροναϊού περιλαμβάνει την εστίαση σε πράγματα που μπορείτε να ελέγξετε (όπως το να ακολουθείτε μια καλή υγιεινή) και όχι σε εκείνα που δεν μπορείτε να ελέγξετε (όπως το να σταματήσετε τον ιό). Εφόσον είναι δυνατόν, διατηρήστε την καθημερινή σας ρουτίνα και μια φυσιολογική δραστηριότητα: τρώτε υγιεινά γεύματα, κοιμηθείτε επαρκώς και κάντε δραστηριότητες που σας ευχαριστούν. Δημιουργήστε μια καθημερινή ρουτίνα με προτεραιότητα στην ευημερία και την ψυχική σας υγεία. Δραστηριότητες όπως το να κάνετε μια βόλτα, να διαλογιστείτε ή να ασκηθείτε, μπορεί να σας βοηθήσουν να χαλαρώσετε και να επηρεάσουν θετικά τις σκέψεις και τα συναισθήματά σας. Το Ίδρυμα MentalHealth για παράδειγμα, προτείνει ότι μπορείτε να δείτε αυτή την περίοδο ως μια ευκαιρία να έχετε διάφορα οφέλη όπως το να αναπληρώσετε ώρες ύπνου που σας έλειπαν.
Οι εργαζόμενοι στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης που υπερφορτώνονται λόγω υπερωριών κατά τη διάρκεια της κρίσης, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να φροντίζουν τις βασικές τους ανάγκες και να εξασφαλίζουν επαρκή ανάπαυση μεταξύ των βαρδιών.
Διαβάστε τις συμβουλές του Ιδρύματος Mental Health για να παραμείνετε ψυχικά υγιείς κατά τη διάρκεια του COVID-19 ΕΔΩ
  1. Επικοινωνήστε με άλλους ανθρώπους και στηρίξτε τους ανθρώπους γύρω σας
Η επικοινωνία με τους φίλους και την οικογένειά σας μπορεί να μειώσει το στρες που προκαλείται από τον COVID-19. Η συζήτηση για τις ανησυχίες και τα συναισθήματά σας μπορεί να σας βοηθήσει να βρείτε τρόπους αντιμετώπισης των προκλήσεων. Η λήψη υποστήριξης και φροντίδας από άλλους μπορεί να φέρει μια αίσθηση ασφάλειας και σταθερότητας. Η παροχή βοήθειας σε άλλους ανθρώπους που την έχουν ανάγκη και η επικοινωνία με κάποιον που μπορεί να αισθάνεται μόνος, μπορεί να ωφελήσει τόσο το άτομο που λαμβάνει υποστήριξη όσο και αυτό που την προσφέρει.
Πολλοί άνθρωποι επίσης αναρωτιούνται τι πρέπει να κάνουν εάν τεθούν υπό καραντίνα. Αν και μπορεί να φαίνεται τρομακτική η ιδέα της αυτοαπομόνωσης, έχετε κατά νου ότι αυτό είναι μόνο προσωρινό και ότι υπάρχουν πολλοί ψηφιακοί τρόποι για να συνδέεστε τακτικά με τους άλλους.
Διαβάστε τις εκτιμήσεις του ECDC σχετικά με μέτρα κοινωνικής απομάκρυνσης ως απάντηση στην επιδημία COVID-19 ΕΔΩ
  1. Διατηρήστε την ελπίδα και τη θετική σκέψη
Κάντε προσπάθεια να επικεντρωθείτε στα θετικά πράγματα που υπάρχουν στη ζωή σας. Ο ΠΟΥ συνιστά να ακουστούν οι φωνές θετικών ιστοριών και εικόνων, ανθρώπων που έχουν βιώσει και έχουν ξεπεράσει τη νόσο του κοροναϊού ή ανθρώπων που έχουν υποστηρίξει ένα αγαπημένο πρόσωπο που έχει ξεπεράσει τον ιό και είναι πρόθυμοι να μοιραστούν την εμπειρία τους.
Όταν πρόκειται για την ψυχική υγεία, τα λόγια έχουν σημασία. Διαβάστε τις συμβουλές μας για το πώς να είστε προσεκτικοί όταν μιλάτε για ψυχική υγεία ΕΔΩ
  1. Αναγνωρίστε τα συναισθήματά σας
Στην παρούσα κατάσταση, είναι φυσιολογικό να αισθάνεστε καταβεβλημένοι, αγχωμένοι, ανήσυχοι ή αναστατωμένοι και πολλά άλλα από ένα ευρύ φάσμα συναισθηματικών αντιδράσεων. Δώστε στον εαυτό σας χρόνο για παρατήρηση και έκφραση όσων νιώθει. Αυτό θα μπορούσε να γίνει γράφοντας σε ημερολόγιο, μιλώντας σε άλλους, κάνοντας κάτι δημιουργικό ή μέσα από το διαλογισμό.
Βρείτε περισσότερες συμβουλές για το πώς να χαλαρώσετε και να παραμείνετε δημιουργικοί ΕΔΩ
  1. Μιλήστε με τα παιδιά σας για τον COVID-19
Είναι εξίσου σημαντικό να βοηθήσετε τα παιδιά να αντιμετωπίσουν το άγχος και να τα προστατεύσετε από οποιαδήποτε υστερία του κοροναϊού. Απαντήστε στις ερωτήσεις τους και μοιραστείτε γεγονότα σχετικά με τον COVID-19 με τρόπο κατανοητό για τα παιδιά. Ανταποκριθείτε στις αντιδράσεις του παιδιού σας υποστηρικτικά, ακούστε τις ανησυχίες του και δώστε του επιπλέον φροντίδα, προσοχή και στήριξη. Βεβαιωθείτε ότι τα παιδιά σας είναι ασφαλή. Πείτε τους ότι είναι φυσιολογικό να αισθάνονται αναστατωμένα. Μοιραστείτε μαζί τους το πώς αντιμετωπίζετε εσείς το δικό σας άγχος, ώστε να μάθουν κι εκείνα πώς να το αντιμετωπίσουν.
  1. Ζητήστε επαγγελματική υποστήριξη
Ακολουθήστε τις συστάσεις προστασίας και πρόληψης που παρέχονται από τους ειδικούς και τους επαγγελματίες υγείας. Εάν όλα αυτά δεν βοηθούν, σκεφτείτε να προσεγγίσετε για υποστήριξη έναν σύμβουλο ψυχικής υγείας ή άλλα άτομα που έχουν προσωπική εμπειρία πάνω σ’ αυτό το θέμα. Αυτού του είδους η υποστήριξη (peersupport) είναι συνήθως οργανωμένη σε τοπική ή εθνική βάση, οπότε το καλύτερο είναι να ξεκινήσετε την αναζήτηση από την περιοχή σας, ώστε να μπορείτε να
επικοινωνείτε με κάποιον που γνωρίζει τι υπάρχει διαθέσιμο. Μπορεί να φανεί χρήσιμο αν ψάξετε στις διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης «υποστήριξη από λήπτες υπηρεσιών ψυχικής υγείας» και στη συνέχεια να βάλετε την περιοχή σας.
Υπάρχουν και κάποιες επιλογές υποστήριξης νέων μέσω διαδικτύου ή τηλεφώνου ΕΔΩ



Είναι ευρύ το πεδίο των μέτρων που μπορείτε να λάβετε για την αντιμετώπιση του άγχους του κοροναϊού και για να προστατεύσετε τη δική σας ψυχική υγεία και των αγαπημένων σας προσώπων. Μην ξεχνάτε ότι αυτή η πανδημία θα περάσει και πως υπάρχει πάντα διαθέσιμη βοήθεια. Η λήψη προληπτικών μέτρων μπορεί να σας βοηθήσει να διαχειριστείτε την ψυχική σας υγεία σε αυτή την περίοδο αβεβαιότητας. 


Πηγή: Mental Health Europe
Μετάφραση: “Ψυχογραφήματα” www.psychografimata.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου